אחוז נטישה

אחוז נטישה

מהם הדברים שחשוב לדעת – בנוגע לאחוז נטישה

כיום אחד הפרמטרים החשובים בתחום קידום אתרים ובניית אתרים הוא חוויית משתמש, אחד ממדד חווית משתמש הוא מדידת אחוז נטישה של הגולשים.

נטישת גולש ואחוז הנכנסים לאתר ויוצאים ללא קריאת התוכן ושוטטות באתר

חברה של קידום אתרים אורגני תמיד רואים איך גוגל מסתכל על האתר, שבונים אתר ומקדמים אותו חייבים להזין לתוכו תוכן איכותי, וזה בכדי ליצור לגולש זמן השארות באתר ע”י שהוא מעיין קורא ומדפדף בעמודי האתר.

בכדי ליצור לגולש זמן שהייה גבוהה ושוטטות נכונה, זה ע”י הכנסת תוכן (תמונות/מלל/שניהם) מעניין וסמכותי אשר יגרום לגולש להישאר ולקרוא. רמת התוכן חייבת להתאים לציבור הגולשים שבעל האתר מכוון אליו ולכן אם מדובר באתר שפונה לקהל לא מקצועי חשוב כי יכתוב בגובה העיניים אחרת האתר לא ימצא את הפוטנציאל הטמון בתוכן שנכתב.

התוכן חייב להיות איכותי ולתת ערך מוסף/ייחודיות לגולש אחרת על כמות המאמרים אשר מדברים על טיפים, מדריכים וכו’ יש כבר שובע.

טיפ: ערך מוסף/ייחודיות הינם לא סתם מילים אלא מילים שעושים המון בהקשר לכל תחום בו תעשו – תמיד תמצאו את האפשרות איך תבדלו את עצמכם ע”י ייחודיות / ערך מוסף.

bounce rate

אז מה זה אתר סמכותי בעיני גוגל?

שאנו קוראים או שומעים דברים אנו רוצים ללכת לאמת אותם במקור נכון ואמין ולא להאמין לתופעת ה”פייק ניוז” זה בדיוק מה שקורה עם אתר אינטרנט סמכותי – מקור מהימן שייתן לגולש את מה שהוא מחפש.

אתר סמכותי זה לאו דווקא אתר שנמצא במקום ראשון בגוגל תמיד, ולפעמים לא בעמוד ראשון. אפשר לראות שלפעמים אתרים רבים לא טובים אך מקודמים מגיעים במקרה לתוצאות ראשונות או עמודים ראשונים בגוגל ע”י שינויים קטנים באלגוריתם של גוגל.

כולנו יודעים כי לא תמיד התוצאות הטובות ביותר עבורנו הם התוצאות הראשונות, למשל : אם נחפש את הביטוי “מסעדה איטלקית בת”א” לא בטוח כי האוכל שיוגש שם יהיה האוכל הטוב ביותר שאנו מחפשים יתרה מכך יכול להיות שהיא בכלל לא איטלקית ויש שם כמה מנות פסטה, אך מקדם אתרים בחר במילים אלו לקדם את המסעדה מה שיכול להוביל לאחוז נטישה גבוה.

תחום המלונאות – חיפשתם מלון מפנק באילת, אם הייתם מזמינים מלון מאחד המלונות המופיעים בתוצאות הראשונות לא תמיד השילוב עם מה שבחרתם תואם לציפיות (בלשון המעטה).

כשמחפשים מילת מפתח מסוימת לפעמים יש מזל והתוצאה הראשונה הינה אתר סמכותי אמיתי אבל אין לסמוך על זה לאור תנודתיות גדולה מהרשתות החברתיות ומתוצאות החיפוש.

ניקח למשל אתר סמכותי כמו ynet – זה אתר חדשות שבכל פעם שמחפשים חדשות במדינה או חדשות פוליטיות ועוד קטגוריות הוא יוצא בתוצאה ראשון, האתר לא עושה את זה בצורה לא טובה של דחיפת מילות מפתח לא קשורות רק בכדי לעלות בחיפושים אלא הוא מכניס תוכן איכותי ונותן לגולשים את הערך המוסף הנכון.

האינסטינקט לאור התוכן והאמיתות שלו גרם לכך שיש לו מיליונים של גולשים בחודש ואלפים שביטלו את המנוי לעיתונים שלהם וקוראים חדשות דרכו. זוהי סמכותיות.

ישנם מספר דרכים בכדי לזהות אתרים איכותיים, בעבר זה היה רק האתרים שנמצאים במיקום ראשון בגוגל אבל אז “צצו” חברות לקידום אתרים שעושים מניפולציות על גוגל שגורם לכך שלא כל האתרים במיקומים הראשונים הינם אתרים סמכותיים. זה נקרא קידום אתרים שחור.

כיום מקדם אתרים משקיע המון זמן וניסיון בכדי לקדם את האתר הרבה יותר מאי פעם לאור השינויים באלגוריתם של גוגל כל מספר חודשים, האלגוריתם מעוניין להילחם בתחום קידום אתרים השחור ולכן יכול להיווצר מצב שאתרים מסוימים שנמצאים מיקומים גבוהים מאוד יגיעו פתאום למיקום נמוך מאוד וזו אחת הסיבות למה חברת קידום אתרים או מקדם אתרים לא יכולים להתחייב על מיקום וזו גם הנחייה של גוגל כי אין אמת בלהתחייב על מיקום בעמוד החיפוש בגוגל.

כל מי שעושה היום קידום אורגני יודע שיש מגוון תוספים וכלים ייעודיים אשר מבצעים בדיקה עבור אתר לבדוק סמכותיות. יש אפשרות נוספת לבדוק סמכותיות היא לראות אם יש לאתר מעורבות חברתית עם רשתות חברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם, וגם את זה לא תמיד אפשר לדעת באמת אם זה אמת או שהדף קנה לייקים. ולכן קשה מאוד לסמוך על מדדים וכלי בדיקה בכדי לדעת אם האתר סמכותי או לא.

אז מה אני צריך לחפש בכדי לדעת אם האתר הינו אמיתי או ספאם?

  1. מעורבות חברתית, כמו שאמרתי קודם אולי קשה מאוד להסתמך על זה אבל עדיין זה חלק מהמדדים שאנו בודקים. תוכן איכותי שמתעדכן כל מס’ ימים או שבועות, לייקים, ציוצים, שיתופים, גוגל פלוס.
  2. הקישורים החיצוניים של האתר שמובילים לאתר – צריך לדעת לעשות את זה.

איך מייצרים בניית קישורים מאתרים טובים וסמכותיים?

  1. מבקשים, שולחים מייל ומבקשים קישור (לא חשבתם על זה..) ישנם המתעלמים המיילים אך יש הרבה אתרים שאפשר להשיג קישורים ככה.
  2. בדקו את הקישורים השבורים של האתר והציעו להעבירם אליכם. (כמובן אם התוכן תואם)
  3. תייצרו תוכן חדש ואיכותי לא משהו שכבר כתבו עליו כולם
  4. רוצים קישור מאתר מסוים? בדקו לאן האתר שאתם רוצים ממנו קישור מוציא קישור ולהבין למה הוא עשה זאת ולנסות לשכפל את השיטה.

דיברנו הרבה על תוכן, חוויית משתמש, אבל למה תוכן הופך את התוכן לסמכותי?

תוכן סמכותי הוא תוכן שאפשר לאמת במקום אחר, שימו לב לדוגמא של מודעה חדשותית – אם כל האתרים כותבים שיש פיגוע דקירה איך יראה אתר שיכתוב שהיה התאבדות? תוכן סמכותי גם צריך לגבות את עצמו ממקורות אחרים/ ציטוט/ ע”י הוכחות. קישור מתוכן איכותי ואתר סמכותי שווה הרבה יותר מהמון קישורים לא איכותיים.

מעוניינים שנבדוק לכם את האתר ולהבין האם אתם פועלים נכון? רוצים שנקדם לכם את האתר? מוזמנים להשאיר אצלנו פרטים ונשמח לעשות בדיקה ראשונית ללא תשלום.

מה חושבים על המאמר?

אודות החברה

חברה SearchEO הוקמה למטרה אחת ויחידה: קידום אתרים אורגני ומקצועי ביחד עם שירות איכותי ושקוף.

החברה מורכבת ממספר מקדמי אתרים מקצועיים אשר כל אחד מביא את המקצועיות בתחומו וכך כולנו גורמים לאתר שלך להיות מקודם כמו שצריך.

מאמרים אחרונים

עשו לנו לייק להיות מעודכנים

השאר פרטים להיות תמיד מעודכן