קידום בגוגל: מטרות לקידום נכון ויעיל

קידום בגוגל

מהן המטרות לקידום בגוגל ?

כל עבודה צריכה להיות מאופיינת במטרה סופית מובנת ומוגדרת באופן הספציפי ביותר. כאשר מדובר בעבודת קידום אתרים, מדובר בכרטיס ללא תאריך פקיעת תוקף – ניתן להמשיך בעבודה כמה שרוצים, כל עוד חשוב שבית העסק ימשיך לפרוח ולהתפתח.

עבודה שמתחילה במשימת בניית אתר והקמת עמודים ברשתות החברתיות המובילות ממשיכה גם לאחר מכן, וכוללת אינספור עבודות קטנות שיחדיו מצטברות לתוצאה הרצויה – דירוג אתר אופטימלי, תנועה יציבה באתר, קידום אורגני שמביא לקוחות חדשים ואיכותיים בכל עת ובאופן כללי, להביא לצמיחה קבועה ומתמדת בביצועים של האתר ומקורות התוכן הנוספים.

האם לידים מהווים את התוצר הסופי של קידום בגוגל?

באופן טבעי, הצלחה של בתי עסק רבים מגולמת קודם כל בעזרת לידים. אך כאשר בוחנים נושא זה לעומק, ניתן לגלות מהר מאוד שמדובר בגורם הרבה יותר מורכב ממה שנראה במבט ראשון. כלומר, על מנת להעריך באופן המדויק ביותר את ההצלחה של קידום בגוגל, יש להפריד בין לידים כלליים לבין אלה שהפכו לעסקאות בפועל, כמה עלה להביא כל ליד שכזה וכמה כסף הוא הניב בסופו של דבר. כך שהתשובה לנושא אינה חדש משמעית ומהווה את אחד הדיונים הסוערים ביותר בתחום.

מאפיינים נוספים של קידום בגוגל

על מנת להפיק את מלוא התועלת בקידום בגוגל מהסכומים הבלתי מבוטלים המושקעים בכל חודש בהליכי קידום אתרים אורגני, חשוב מאוד להיות מודעים למאפיינים נוספים שהופכים את תהליכי הקידום למוצלחים באופן האמיתי והאפקטיבי ביותר. כך, חשוב מאוד לעשות את האופטימיזציה הטובה ביותר עבור כל עמוד באתר.

בנוסף, בקידום בגוגל יש להשקיע את מלוא המשאבים הדרושים על מנת שכל עמוד תוכן יהיה האיכותי ביותר ויעניק כמה שיותר ערך לכל גולש וגולש שמגיע אליו, בין אם מדובר באדם שהגיע במטרה לרכוש את השירות, או פשוט כדי לקרוא מאמר מעניין בנושא הרלוונטי. כל גולש יכול להפוך בשלב זה או אחר למשתמש, ובמידה והאתר משאיר רושם חיובי, ניתן לקבל גם שיתופים בין חברים, וזה קידום האורגני האיכותי ביותר, שאין לו מחיר.

בניית אתר ומדוע אי אפשר לעשות קידום בגוגל בלעדיו

אין ספק שהשלב הראשון ואף המשמעותי ביותר בכל הליך בגוגל ופרט לקידום אתרים – זה בניית אתר, משום שללא אתר בעל בסיס טכני וויזואלי מספיק טוב, אין עם מה לעבוד. כיום ניתן לעשות אתר על בסיס פלטפורמת וורדפרס איכותית, לבחור תבנית שהכי תואמת את רוח בית העסק ולהתחיל לקדם במרץ כבר מהיום הראשון, משום שבוורדפרס יש את כל המרכיבים והכלים הדרושים על מנת לבצע את הקידום באופן היעיל ביותר.

אחד מהמטרות של קידום אתרים היא: ליצור תכנים ברמה גבוהה, ולדאוג לשיווק שלהם במקורות מידע חיצוניים, בתשלום או בעזרת הסדרים עם האתרים החיצוניים. כך או כך, ללא מקום להפנות את הקישורים האלה, עבודת הקידום מאבדת ממשמעותה, ולכן תמיד צריך להתחיל מהשלב הראשוני, ואחר כך להתקדם הלאה.

יתרונות הקידום האורגני לעומת קידום ממומן

כאשר אנו פוגשים בבעל עסק המעוניין בקידום הנכס האינטרנטי שלו בגוגל (מילה מכובסת לאתר), אחת מן השאלות הראשונות בהן אנו נתקלים הינה מהי שיטת הקידום העדיפה, אורגנית או ממומנת.

טענה כללית גורסת כי על מנת לרקוד על שתי החתונות, קידום בגוגל בדרך האופטימלית יתבצע על ידי שילוב שתי השיטות. בעוד אנו בעד הקידום הממומן, הכף מבחינתנו נוטה אל עבר קידום בגוגל. אם תשאלו חברת קידום אתרים המציעה את שתי השיטות את השאלה – סביר להניח שלא תקבלו תשובה אחידה. אז למה אנחנו כל כך בעניין של קידום עסק בשיטה האורגנית?

  • עלות: היקף הקמפיין הפרסומי מולו אתם עומדים יהיה תלוי לרב בתקציבכם. מבחינת תקציב, לדעתנו ניתן להשיג תוצאות איכותיות מאוד באמצעות השקעה חכמה בטכניקת הקידום האורגנית. לדוגמא, זו גם ההמלצה שלנו לשם קידום אתרי מסחר, כך שבמקום ליצור קמפיין ממומן עצום ובולע תקציב עבור כל מילת מפתח (לדוגמא – מוצר בחנות), ניתן להרוויח כמות גולשים גדולה באמצעות הוספה נכונה של תוכן בשילוב פעילויות שונות.
  • פוטנציאל: זו נקודה נוספת שמטילה את הכף מבחינתנו לטובת קידום אורגני בגוגל. רבות דובר על מקורות התנועה בגוגל, האם גולשים מגיעים למחוז חפצם על ידי חיפוש מדוייק של ביטויים או שמא באמצעות פרסומות. הכף נוטה באופן בולט לעומת תנועה אורגנית (מונעת חיפוש), שכן אחראית לכ-70 אחוזים מן התנועה.
  • ביטויים “דומים”: בשונה מקידום ממומן, בו המודעה מופיעה אך ורק עבור ביטויים מוגדרים, מאמר כתוב נכון מבחינת קידום בגוגל בשיטה האורגנית ימשוך גולשים ממנעד רחב (אך רלוונטי) של ביטויים. זכרו שגוגל הוא מכונה חכמה, כל כך חכמה כך שיודעת להציג את עמוד המאמר שלכם גם עבור ביטויים רלוונטיים – נסביר. הכוונה היא שאם לדוגמא כתבתם מאמר בנושא “חברת קידום אתרים“, ייתכן ותקבלו תנועה גם מביטויים כדוגמת “איך אני מקדם בגוגל”. הפוטנציאל יגיע למימוש מלא עם כתיבה נכונה וזאת העומדת בסטנדרטים של קידום אתרים אורגני בגוגל.

חפרתם! פשוט תגידו איך אני מקדם את האתר שלי

נתחיל מהבסיס – קידום אורגני נקרא גם (Search Engine Optimization) SEO, ונחלק בגדול לשניים; פעולות המתבצעות באתר עצמו (On-Site SEO) ופעולות המתבצעות מחוצה לו (Off-Site SEO).

  • On-Site SEO: כפי שזה נשמע, אלו פעולות התורמות לקידום אתרנו במנועי החיפוש ומבוצעות באתר עצמו. באילו פעולות מדובר?
  • תכנים: בעוד קידום אתרים אורגני בגוגל מורכב ממספר גורמים שונים, כתיבת תכנים (בצורה נכונה) נחשב לחשוב מבינהם. תוכן, תוכן ושוב -תוכן. קשה לנו להפריז בחשיבות נקודה זו. רגע אחד, אל תקחו את מה שאנחנו אומרים פשוטו כמשמעו – זו לא הכמות שקובעת אלא האיכות. הקפידו להוסיף לאתרכם מאמרם ותכנים איכותיים, כתובים בצורה נכונה ונאותה ואלה הכוללים צפיפות נכונה של ביטויי חיפוש. חלק אינטגרלי הוא הקפדה על שימוש נכון בכותרות התחומות בתגי HTML מתאימים.
  • חוויית משתמש: פרמטר רלוונטי נוסף המשפיע גם הוא על קידום אתר בגוגל הינו זמן שהייה של גולש באתר. המחשבה העומדת מאחורי זה הוא שתוכן רלוונטי יגרום לגולש להישאר באתר זמן לא מבוטל. הקפידו לבנות את אתרכם בצורה נוחה כך שיתאפשר מעבר נוח ורלוונטי בין עמודי האתר.
  • שימוש ב-Page Titles and Descriptions: קידום אתר אורגני בגוגל בצורה נכונה מחייב שימוש בתגי כותרות לצד תיאור בקוד העמוד (נקראים גם Meta Tags). בתגים אלו יש לציין את כותרת העמוד (הכוללת את מילת החיפוש הראשית) וכן תיאור קצר בין משפט אחד-שניים המתאר את המאמר. כותרת ותיאור אלו יופיעו בתוצאות מנוע החיפוש עבור ביטויים רלווטניים למאמר.
  • Off-Site SEO: על קישורים חיצוניים שמעתם? ללא ספק מדובר על אחד מן הגורמים המכריעים בכל הנוגע לטכניקת קידום אתר אורגני. גוגל מסיק על חוזקו של אתר, בין היתר, על פי חוזקם (ולא בהכרח המספרי) של האתרים המקשרים לאתר שלכם. חשוב להבין כי ככל שנושא האתר המקשר דומה לשלכם – כך ייטב. לדוגמא, קידום עסק בנושא פרחים יתבצע על ידי הוצאת קישור בו מילת מפתח המקשרת תהיה “חנות פרחים”, או כל ביטוי רלוונטי. עוד זאת, מומלץ לפרקים גם להוציא קישורים טבעיים כדוגמאת “למידע נוסף לחץ כאן”.

למידע ופרטים נוספים בנושא קידום בגוגל, צוות המומחים שלנו ישמח לעמוד לרשותכם בכל עת.

מה חושבים על המאמר?

אודות החברה

חברה SearchEO הוקמה למטרה אחת ויחידה: קידום אתרים אורגני ומקצועי ביחד עם שירות איכותי ושקוף.

החברה מורכבת ממספר מקדמי אתרים מקצועיים אשר כל אחד מביא את המקצועיות בתחומו וכך כולנו גורמים לאתר שלך להיות מקודם כמו שצריך.

מאמרים אחרונים

עשו לנו לייק להיות מעודכנים

השאר פרטים להיות תמיד מעודכן