מה צריך לדעת לפני קניית קישורים?

קניית קישורים

האם קניית קישורים הוא הדבר החשוב ביותר?

קידום אורגני ואופן עקרוני גם במנועי חיפוש אחרים, נשען על אלגוריתם הלוקח בחשבון מאות פרמטרים שונים, משקלל אותם יחד ובסופו של דבר מדרג אתר על פיהם. משקלו של כל פרמטר באלגוריתם שונה, והאלגוריתם עצמו משתנה מעת לעת, אולם אחד מן החשובים שבהם, שמשקלו היה ונותר אחד מהעיקריים, הוא הקישורים שנכנסים לאתר.

השפעת הקישורים כאשר רוכשים אותם

בבואנו לדון בנושא הקישורים בהיבט של קידום אתרים בגוגל יש לציין שקיימים שני סוגים: קישורים חיצוניים, כלומר כאלה שמובילים מאתר אחר אל האתר המקודם, קישורים פנימיים, כלומר כאלה שמובילים מעמוד כלשהו באתר אל עמוד אחר.

  • היתרונות של קישורים חיצוניים
    ככל שאתר מסוים נהנה מקישורים המובילים אליו מאתרים איכותיים ורבים יותר, כך הדירוג שלו בתוצאות החיפוש של גוגל עשוי לעלות. חשוב להדגיש שלאחר מספר שנים של שימוש לרעה על ידי מקדמי אתרים, אשר הפציצו אתרים רבים בקישורים רק כדי לטפס מעלה בגוגל, כיום הדגש באלגוריתם ניתן יותר על איכות ופחות על כמות.
    גוגל נוטה להעדיף קישורים שנוצרו בדרך טבעית, ולכן מקובל למדי לבצע החלפת קישורים בין אתרים. לפיכך, קישורים חיצוניים יכולים גם לסייע לכם לבנות מערכות יחסים עם אתרים רלוונטיים לתחום הפעילות שלכם, להגדיל את התנועה הנכנסת של גולשים לאתר שלכם ממקורות חיצוניים, ולהעניק לכם מוניטין של סמכות ואמינות בתחומכם.
  • היתרונות של קישורים פנימיים
    מבחינת קידום אתרים אורגני, קישורים פנימיים יכולים לסייע לכם להגדיל את שיעורי ההמרה ואת משך השהייה של גולש באתר מאידך לצמצם את שיעור הנטישה של גולשים.
    בנוסף הקישורים הפנימיים מסייעים לרובוטים הסורקים של גוגל להגיע ליותר עמודים באתר ולהבין את התוכן הקיים בכל עמוד. כמו כן, עבור הגולשים עצמם, קישורים פנימיים יכולים להוביל אותם לעוד ועוד מידע כך שחוויית המשתמש שלהם יכולה להיות טובה יותר.

קישורים יוצאים

קיים סוג נוסף של קניית קישורים, והוא קישורים שיוצאים מן האתר שלכם לאתרים אחרים. הקישורים הללו אמנם פחות מועילים מבחינת קידום אתרים (ואם כן, אזי באופן עקיף), אבל כן יש בהם תועלות משניות שכדאי לקחת בחשבון.

כך למשל קישורים חיצוניים יכולים לשפר את חוויית המשתמש של הגולש, משום שהם יכולים למצב את האתר שלכם כמקור מידע שהגולש ירצה לשוב ולבקר בו בעתיד. הם גם יכולים לשוות לאתר שלכם מראה של אמינות וסמכותיות, כאילו יש בו די בטחון עצמי כדי לאפשר לגולשים לצאת ממנו לאתרים אחרים מתוך ידיעה שהם יחזרו שוב.

קניית קישורים

דרך נוספת ליהנות מקישורים המובילים מאתרים אחרים אל האתר המקודם היא באמצעות רכישתם. דהיינו, ניתן לשלם סכום כסף מסוים לאתר אחר על מנת שימקם באחד מן העמודים שלו קישור שמוביל לאתר שלכם. ככל שהעמוד הזה יהיה מרכזי יותר, או ייהנה מתנועת גולשים רבה יותר, כך סביר להניח שמחירו יעלה.

קניית קישורים היא דרך אפקטיבית ליצור קישורים רבים במהירות, אולם יש לה מספר חסרונות. למשל, שהיא עולה כסף בהשוואה לשיטות חינמיות כגון החלפת קישורים; או שלא תמיד הקישור הנרכש נשאר באוויר לאורך זמן, ופעמים רבות יש לשלם סכומים נוספים מדי חודש על מנת שלא יימחק (מעין הסכם השכרה).

אולם החיסרון הבולט ביותר של קניית קישורים הוא העובדה שגוגל לא תמיד רואה זאת בעין יפה. ההעדפה של גוגל היא לקישורים טבעיים, ואילו קניית קישורים עשוייה במקרים מסוימים להיחשב כטקטיקת “כובע שחור”, כלומר אסטרטגיית קידום אתרים אסורה על פי כללי השימוש של גוגל. לכן, קניית קישורים עלולה במקרים מסוימים להוביל דווקא לתוצאה הפוכה של פגיעה בדירוג בתוצאות החיפוש. אין זה אומר שאסור לעשות זאת, אבל לעשות זאת בתבונה.

מה חושבים על המאמר?

אודות החברה

חברה SearchEO הוקמה למטרה אחת ויחידה: קידום אתרים אורגני ומקצועי ביחד עם שירות איכותי ושקוף.

החברה מורכבת ממספר מקדמי אתרים מקצועיים אשר כל אחד מביא את המקצועיות בתחומו וכך כולנו גורמים לאתר שלך להיות מקודם כמו שצריך.

מאמרים אחרונים

עשו לנו לייק להיות מעודכנים

השאר פרטים להיות תמיד מעודכן