קידום אתרי מסחר

קידום אתרי מסחר

קידום אתרי מסחר או חנות אינטרנטית היא משימה יותר מאתגרת מאשר קידום אורגני של אתר רגיל. בחנות כזאת יש המון דפים כאשר רבים מהם מהווים הכפלה אחד של השני. הוסיפו לכך את היכולת המוגבלת שלנו לשלב טקסטים ותקבלו בעיה רצינית ביכולת לקדם דבר כזה. במאמר הבא נסקור כמה דרכים לעשות בדיוק את זה:

קידום אתרי מסחר: הלכה למעשה

שימו לב שהנקודות הבאות דומות בחלקן לקידום 'נורמלי' של אתרים אבל תמיד עם איזה 'טוויסט' קטן:

תגיות

כדי לעשות קידום אתרי מסחר כמו שצריך, על תגיות המטא שלכם לכלול את שם המוצר בווריאציות המקובלות שלו. אם אחת מהן היא בלועזית, תצטרכו לשלב גם אותה. חשוב לשלב מילות מפתח רלוונטיות גם בכותרת וגם בתיאור. החוכמה היא לעשות את זה בצורה שגם תהיה קריאה וגם תשמור על הנעה לפעולה בתיאור.

תגיות Open Graph הן אלו שמייצרות ניראות ברשתות החברתיות. דרך טובה ל היא באמצעות תוסף יוסט.

גרסה לניידים

כמו בכל חברת קידום אתרים, גם כאן, גרסת המובייל היא מאד חשובה. דאגו למהירות טובה של האתר הנייד. שימו לב לנקודה זו ביחוד באתרים עם הרבה דפים ותוכן. מבחינת האתר עצמו, ההמלצה שלנו עבור קידום עסק וקידום אתרי מסחר היא ליצור גרסה מותאמת (רספונסיבית) של האתר הרגיל ולא אתר יעודי. שימו לב שאתם כוללים גם במובייל אלמנטים חשובים כגון יצירת קשר, מס טלפון וכפתורי שיתוף.

מהירות אתר

ישנם כמה דברים שניתן לעשות בכדי להביא מערכות ניהול תוכן לעבודה יותר מהירה עם אתרים מסחר. תשקיעו בשרת יעודי לאתר שלכם. זה יקר יותר אבל כמעט הכרחי במקרה הזה ומהווה שיפור דרמטי לשרת שיתופי. בצעו אופטימיזציה מקיפה לתמונות. כל אופטימיזציה כזו תיעשה בצורה רוחבית על פני הרבה עמודים ותהווה שיפור ניכר. השתמשו בטעינה בתוך העמוד וקישור יעודי לכל אחד בנפרד בכדי לשמור על קידום בגוגל.

אבטחה

נושא האבטחה נהיה רלוונטי יותר ויותר לקידום כל אתר כאשר מדובר באתר שאמור לטפל בפרטים אישיים ואמצעי תשלום, הדבר נכון שבעתיים. בנוסף לSSL וודאו שהשרת שלכם יציב מספיק ושאתם מבצעים גיבויים מקיפים ותכופים. וודאו שיש לכם יכולת חזרה לגרסה קודמת בכל רגע נתון. וודאו גם שחסמתם IP ממדינות לא רצויות.

עמודי קטגוריה

אחד הקשיים העומדים בפנינו בקידום אתרי מסחר הוא היכולת להכניס טקסטים שונים. עמוד הקטגוריה מאפשר לנו לעשות בדיוק את זה. זה יאפשר לנו להשתמש בביטויי זנב ארוך שפשוט אין מקום אחר להכניס אותם. טקסטים בקטגוריות יעזרו גם לגוגל להבין טוב יותר על המוצרים השונים וגם יעזרו ללקוחות שלכם לקבל החלטות טובות יותר ולרכוש מוצרים מתאימים.

יצירת קטגוריות נכונות

בתוך קטגוריות המוצרים אמורים להופיע מוצרים מקבוצות מוגדרות ולא שילובים כלשהם. שילוב של מוצרים למשל 'תחתונית וגופיות' איננו אופטימלי. כאשר גוגל צריך להחליט איזה עמוד להראות לחיפוש 'תחתונים לגברים', הוא יעדיף כנראה אתר שיש בו תת קטגוריה שנקראת 'תחתונים' מתחת לקטגורית 'ביגוד לגברים' או משהו דומה. חיבורים כאלו הם נכונים במצבים מאד מסויימים כאשר החיפושים גם הם נעשים ביחד. זה קורה כאשר הרוב המוחלט של הרכישות נעשות ביחד לשני מוצרים כסט וזהו דבר נדיר ביותר.

טיפוח סמכות

ישנן כמה דרכים לטיפוח סמכות שתעזור לכם הן בקידום אתרי מסחר והן במכירות מול הגולשים. אחת הדרכים הטובות ביותר היא האפשרות לשיתוף ויצירת מעורבות ברשתות חברתיות. דרך נוספת היא ציון של מותגים אותם אתם מציעים. כל הצעה, יתרון או הפגנה של בטחון שלכם במוצר הם מבורכים.

זה יכול להיות אפשרות החזר ללא עלות, משלוח חינם או חוות דעת של 'אמון הציבור' למשל. את כל זה מומלץ להדגיש בצורה ברורה. אלמנט נוסף של סמכות הוא בעצם מה שאני קורא 'הזדהות והיכרות'. תנו פרטים מדויקים, מספרי טלפון, אנשי קשר או שירות אם יש, כתובת ואפילו תמונה של הבניין בו אתם יושבים או משרדיכם. דבר כזה נותן תחושת ביטחון לקונים פוטנציאלים וגם מעלה את קרנו של האתר בעיני גוגל בקידום אתרי מסחר.

לסיכום:

אתרי מסחר מהווים אתגר קידומי די קשוח בגלל שני אלמנטים מרכזיים:

  • תחרותיות – אתרים כאלו נמצאים כמעט תמיד בתחומים תחרותיים.
  • מורכבות האתר – לאתרים כאלו יש הרבה מוצרים ודפים.

הנקודות במאמר הזה אינן באות להחליף ידע נרחב שיש ללמוד לגבי קידום אורגני באופן כללי. מה שציינו כאן יתווסף כמובן לכל אותן הפעולות 'הרגילות' של קידום.

מה חושבים על המאמר?

אודות החברה

חברה SearchEO הוקמה למטרה אחת ויחידה: קידום אתרים אורגני ומקצועי ביחד עם שירות איכותי ושקוף.

החברה מורכבת ממספר מקדמי אתרים מקצועיים אשר כל אחד מביא את המקצועיות בתחומו וכך כולנו גורמים לאתר שלך להיות מקודם כמו שצריך.

מאמרים אחרונים

עשו לנו לייק להיות מעודכנים

השאר פרטים להיות תמיד מעודכן