איך לקדם אתר בגוגל?

קידום אתרים אורגני לעסק

קידום אורנגי במנועי החיפוש ובפרט במנוע החיפוש של גוגל הפך בשנים האחרונות לאפיק מרכזי בתהליך הקידום של המותג ושל אתר העסק. אז מה השלבים העיקריים בקידום אתר בגוגל? המשיכו לקרוא לכל התשובות.

קידום אתרים אורגני הוא בעצם פעולה משולבת של שיטות שיווק ושל שינויים בצד טכני באתר. המטרה בקידום אורגני היא להגביר את התנועה האורגנית המגיעה לאתר בעזרת קידום ביטויים אסטרטגיים לדירוגים גבוהים יותר במנועי החיפוש, זאת בשונה מתהליך פרסום בגוגל אשר מבצע בעזרת הקמת קמפיין ייעודי לפי קהל ספציפי ונבע על ידי בידים ותקציב אשר מנוהל בגוגל.

להלן 6 שלבים העיקריים בתהליך קידום האתר:

  1. היכרות ובדיקת האתר:
    זהו השלב הראשון בקידום האתר, בשלב זה דבר ראשון נעבור על עמודי האתר, נעשה היכרות עם הקטגוריות והתחום הראשי, נראה שהניווט וההיררכיה נכונים ובעיקר בודקים שהאתר ידידותי לגולש.
    בנוסף בשלב זה מתחילים לבצע בדיקות ראשוניות באתר כגון:
  • מתי הדומיין נרכש?
  • האם יש חסימות באתר או בעמודים ספציפיים באתר?
  • בדיקה של ענישה קודמת של האתר
  • בדיקת התאמות האתר ואינדוקס האתר בגוגל
  • האם יש אלמנטים של אופטימיזציה בעמודי האתר – כותרות, תגיות וכדומה
  • חיבור למערכות ניטור של גוגל – אנליטיקס וסרץ' קונסול
  1. מחקר מילים ופוטנציאל:
    מחקר מילים עוזר לנו להבין מהם הביטויים הנכונים ביותר שנרצה לקדם. במחקר המילים נוכל לראות את הביטויים הרלוונטים לאתר, את כמות החיפושים על כל ביטוי ונוכל להבין האם יש פוטנציאל בביטוי כזה או אחר.
  2. ביצוע אופטימיזציה:
    זהו חלק קריטי מאד בתהליך הקידום בגוגל, ללא חלק זה האתר לא יוכל להתקדם בגוגל ובמקרים מסוימים יתקשה להיות מוצג בגוגל או שיוצג בצורה לא רצוייה.
    בשלב זה יש לבצע התאמות באתר לפי הנחיות גוגל כגון עריכת כותרות Meta ראשיות, הוספת תיאור לכל עמוד, הגדרת כותרות משנה, הוספת תגיות בתמונות, הוספת מילות מפתח ועוד. כל אתר שעולה לאוויר ורוצה להיות מוצג בתוצאות החיפוש של גוגל נדרש לעמוד בהנחיות גוגל.
  3. הפקת תוכן:
    כל תהליך קידום אורגני חייב לכלול בתוכו הפקת תכנים חדשים העולים לאתר. תכנים חדשים עוזרים לאתר להופיע על כמות ביטויים רחבה יותר וכן להופיע על ביטויים הנחשבים רלוונטים באופן עקיף. הפקת התכנים תתבצע לפי מילות מפתח שנרצה לתת עלהם דגש, כאשר מומלץ להפיק תכנים באופן קבוע באתר ומידי חודש.
  4. טיפול בצד טכני:
    כאשר מדברים על טיפול בצד הטכני באתר חשוב להבין כי מדובר בעולם עצום ובמקרים רבים נצטרך להיעזר במתכנת או איש מקצוע אחר. בין הפעולות שיש לבצע בצד הטכני, 2 הפעולות המוכרות ביותר הן:
  • שיפור מהירות האתר – בשלב זה נבצע פעולות העוזרות לאתר להיטען בצורה מהירה יותר וידידותית יותר לגולש כגון כיווץ תמונות, הסרת שורות קוד מיותרות, צמצום בקשות שרת וכדומה.
  • התאמה למובייל – בשלב זה בדרך כלל נדרש מעורבות של מתכנת אשר יש לו גישה "למאחורי הקלעים" של האתר (שרת, קוד וכדומה) ויבוצעו פעולות העוזרות לאתר להיראות בצורה טובה יותר במובייל וללא שגיאות.
  1. בניית קישורים:
    אולי הפעולה המוכרת והפופולרית ביותר בתהליך הקידום האורגני של האתר. בפעולה זו מבצעים שיתוף פעולה עם אתרים שונים ברשת, מבצעים הטמעה של תכנים באתרים מאחרים, מוסיפים קישורים בתוכן באתרים ומוסיפים איזכורים של שם המותג ברשת.

כל אלו יעזרו לנו להגדיר את הביטויים הראשיים בתהליך הקידום ונוכל לתעדף ביטויים על פני אחרים.את מחקר המילים ניתן לבצע בעזרת מערכות שונות כאשר חלקן מערכות מבית גוגל וחלקן מערכות ניטור חיצוניות עם כלים ואתרים העושים הצלבות וניתוח נתונים ממנועי החיפוש.

מה חושבים על המאמר?

אודות החברה

חברה SearchEO הוקמה למטרה אחת ויחידה: קידום אתרים אורגני ומקצועי ביחד עם שירות איכותי ושקוף.

החברה מורכבת ממספר מקדמי אתרים מקצועיים אשר כל אחד מביא את המקצועיות בתחומו וכך כולנו גורמים לאתר שלך להיות מקודם כמו שצריך.

מאמרים אחרונים

עשו לנו לייק להיות מעודכנים

השאר פרטים להיות תמיד מעודכן