איך מסייעת חווית משתמש לקידום אתרים

חווית משתמש

איך יסייע שיפור חווית משתמש לקידום האתר שלך בגוגל?

קידום אתרים ממומן מאבד מכוחו יותר ויותר כאשר הן בעלי העסקים והן הגולשים מבינים כי אין כל ערך לאתרים אשר עולים בראש הרשימה בגוגל (או במנועי החיפוש האחרים) תחת מודעת פרסומת. אתרים אלה גורמים לגולשים לדפדף הלאה לאתרים שזכו במיקומים העליונים בזכות הערך המוסף שהם מספקים לגולשים.

קידום אורגני בגוגל אמנם מתבצע על ידי חברה לקידום אתרים לרוב, אולם מספק חווית משתמש ואיכות שלא ניתן לדרוש מאתרי הקידום הממומן.

קידום אתרים אורגני נשען על ההבנה כי על מנת לזכות בתשומת לבו של הגולש על האתר לספק לו ערך מוסף המתבטא הן באיכות התוכן והן בחווית משתמש באתרכם. למרות שמדובר במערכת אלגוריתמים הצליחו בגוגל לפתח מערכות של שאילתות ובינה מלאכותית באמצעות מספר רב של כלים ובדיקות, על מנת לזהות את ההבדל בין אתרים איכותיים המספקים לגולשים הנאה וידע לצד אתרים ריקים מתוכן ומהשקעה המותאמים למילוא צרכיהם השיווקיים בלבד.

קיימים מספר פרמטרים המשפיעים על קידום אורגני בגוגל, כאשר אחד הבולטים שבהם הוא חווית משתמש בזמן שהייתו באתר. על מנת להבין את המושג חווית משתמש ברשת משתמש באנלוגיה לחיים שמחוץ לרשת: מרבית הציבור עורך קניות באופן שוטף ברשתות השיווק, אשר מציעים סל מוצרים זהה ומחירים דומים לכלל המוצרים.

כאשר בכל זאת נשאל מה גורם לצרכנים להעדיף סופרמרקט אחד על פני האחרים לרוב ניתקל בתשובות דוגמת: מיקום נוח, שפע של חניה, שירות, מבחר של מוצרים, סדר וארגון, זמן כולל של עריכת הקניות מופחת, תורים בקופה וכדומה. איש אינו מעוניין לערוך קניות במרכול ללא שירותי חניה, כאשר המדפים אינם מסודרים והוא מתקשה למצוא את המוצרים להם הוא זקוק או נאלץ להמתנה ארוכה בקופה.

מאחר והרשת עם אתרי האינטרנט הרבים שהיא מציעה אינם מספקים חווית משתמש פרונטאלית כי אם ווירטואלית, כל חברה לקידום אתרים תתחיל את עבודתה בבחינת האתר הקיים והתאמת חוויית המשתמש לפרמטרים שבבדיקה מקיפה נמצאו כבעלי השפעה ישירה על חוויית הגולשים, הנמדדת בזמן השהות באתר, ביצירת הקשר עם בעליו ובחזרה לאתר.

חשוב לדעת כי קידום אתרים אינו תחום הנח על עלי הדפנה וחברות הקידום המקצועיות מתעדכנות ולומדות ללא הרף בשינויים ברשת, צרכי הגולשים והדרישות המשתנות של מנועי החיפוש, בראשן גוגל.

חוויית משתמש

חווית משתמש – הגורמי ההשפעה העיקריים

בין הגורמים המשפיעים ביותר על חווית משתמש, אותם ניתן לזהות באמצעות אתרים אשר אינם מניבים פניות לבעל העסק או אחוזי נטישה גבוהים של הגולשים ללא התעכבות ו/או דפדוף באתר:

  • עיצוב – אתר מרשים ומסודר וויזואלית מושך את העין ומאפשר לגולשים להתרשם מן התוכן ללא הסחות דעת. כתב קטן וצפוף, עומס במידע, עודף תמונות- כל אלו עשויים להבריח את הגולשים לאתר הבא.
  • התאמה לצרכי הגולש – מובייל- מרבית הגולשים כיום נכנסים לאתרים באמצעות הטלפונים הסלולאריים ולא באמצעות המחשב. אתרים אשר אינם מותאמים לגלישה סלולארית יאבדו את הגולשים הללו ואת פוטנציאל הרכישה שלהם.
  • תוכן איכותי – רבים טוענים ולא בכדי כי בתחום קידום אורגני בגוגל התוכן הוא המלך. על מנת להמליך תוכן איכותי ולתת לו את הכבוד הראוי יש לשלב תכנים באורכים שונים, בעלי ערך מוסף אמתי לקורא, הכתובים בשפה קריאה וברורה ואינם מאיימים על הקורא, כמו גם לשלב במינונים ראויים תכנים שיווקיים בתכנים אינפורמטיביים מעשירים.
  • התמצאות – הצרכן של שנות האלפיים, והגולשים באתרים אינם שונים ממנו, הוא צרכן מפונק המבקש את כל צרכיו על מגש של כסף. במידה והגולש ייאלץ לחפש יתר על המידה או לעבור בין מספר קישורים ודפים באתר בכדי למצוא את רצונו, הוא יזהה את האתר כמייגע ולא ידידותי והאלגוריתמים של גוגל יסכימו אתו.
  • צור קשר – מטרתו של אתר עסקי היא למשוך את הגולשים ליצירת קשר ולכן עליהם לספק את הדרך הנוחה ביותר לעשות זאת. דף נחיתה או טופס למילוי פרטי הלקוח באתר הנו הכרחי ובאתרי מובייל אפשרות החיוג בלחיצה מתוך האתר. אלו יסייעו הן לקידום האתר והן להפיכת גולשים ומתעניינים ללקוחות.

חברת קידום אתרים המתמחה בקידום אורגני ופרט קידום בגוגל תדע ללוות את הלקוח, בין אם מדובר בבעל אתר קיים ובין אם בבניית אתר מהתחלה, לאתר איכותי, מעניין ואהוב על גוגל ועל הגולשים כאחד.

מעוניינים שנבדוק לכם את האתר ולהבין האם אתם פועלים נכון מבחינת חווית משתמש? רוצים שנקדם לכם את האתר? מוזמנים להשאיר אצלנו פרטים ונשמח לעשות בדיקה ראשונית.

מה חושבים על המאמר?

אודות החברה

חברה SearchEO הוקמה למטרה אחת ויחידה: קידום אתרים אורגני ומקצועי ביחד עם שירות איכותי ושקוף.

החברה מורכבת ממספר מקדמי אתרים מקצועיים אשר כל אחד מביא את המקצועיות בתחומו וכך כולנו גורמים לאתר שלך להיות מקודם כמו שצריך.

מאמרים אחרונים

עשו לנו לייק להיות מעודכנים

השאר פרטים להיות תמיד מעודכן