קישורים פנימיים

קישורים פנימיים

בניית קישורים פנימיים למטרת קידום אתרים – כך תבנו את זה נכון

לבניית הקישורים הפנימיים באתר שלכם יש השפעה גדולה מאוד עבור קידום אורגני שלכם במנועי החיפוש השונים. זה לא משנה אם זה אתר חדש או קיים קישורים פנימיים זהו חלק נכבד של קידום אתרים.

בשביל לבנות את הקישורים הפנימיים נכון ואפקטיבי ובכדי לדאוג לדירוג נכון יש מספר כללים שעליכם לזכור:

רלוונטיות – מקדמים רבים עובדים על בניית קישורים פנימיים על ביטויים שהם מעוניינים לקדם אך הקישור לא ממש תואם לאנקור טקסט המיועד. החוכמה היא לשלב קישורים פנימיים באתר בצורה מושכלת ונבונה, יצירת קישורים היא חלק מאופטימיזציה, יותר מדי קישורים יביא את הגולש למצג שווא של תוכן שמיועד לקישורים (הגולש לא טמבל) ופוקוס מהעמוד המיועד, אז אם כבר הצלחתם לכתוב תוכן איכותי אל תמלאו אותו בקישורים פנימיים ובקישורים שכבר עשיתם השתמשו ברלוונטיות של העמוד המקושר.

ניווט – בעבר חשבו כי לכל מילת מפתח יש צורך בעמוד, כיום ההבנה כי עמוד יכול לקבל מספר מילות מפתח מנושא כללי ועיקרי לנושאים מפורטים יותר. אחד הסיבות להישארות זמן רב באתר הוא יכולת ניווט נכון, אין צורך לצמצם קישורים וליצור קישור אחד בכל עמוד מתוך הפחד שהגולש יעבור לעמוד אחר ויזנח את העמוד המוצע לו, צרו לכם מספר עמודים או מאמרים המדברים על נושאים חופפים וצרו קישורים פנימיים מאחד לשני. שהניווט יהיה תואם למנועי חיפוש והגיוני דרוג האתר ישופר פלאים אם תעשו כך.

חווית משתמש – האם הגולש ישמח לראות אתר עם מלא פרסומות? האם הוא יישאר שם הרבה זמן? תוכן קצר עם מלל זול ולא איכותי יביא קוראים? בואו נגיד שאם עניתם על כל השאלות ב- לא אתם מבינים מה לא לעשות. ואם חשבתם לומר כן אספר לכם כי הגולשים פשוט יינטשו את העמוד/האתר שלכם ויחזרו לתוצאות החיפוש ויחפשו אתר אחר לקבל מימנו מידע.

כיום הרובוטים של מנועי החיפוש ובראשן גוגל מספיק חכמים להבין האם האתר שלכם נותן ערך מוסף לגולש ע”י דרוג האתר או העמוד וזה על פי החווית משתמש של הגולש, יש שחושבים אולי שגוגל מציג איפה שיש הכי הרבה תוכן שמופיע בו מילת המפתח אך טעות בידם – גוגל מציג לגולש את האתר שלדעתו יקלע במדויק בתוכן שהוא מעוניין לצרוך ע”י כך שהאלגוריתם של גוגל סרק את האתרים הרלוונטיים והגיע למסקנה כי חווית המשתמש שם חיובית. ולכן אם מקדם אתרים מקצועי בנה לכם את האתר או חברה לבניית אתרים בנתה אותו חשוב שיהיה בראש ובראשונה את חווית המשתמש לנגד עיניהם.

תוכן הוא המלך – תוכן דל כמו שנאמר בפסקה הקודמת מספק חווית משתמש נמוכה אך גם תוכן משוכפל לא מביא לתוצאות טובות ולכן תשקיעו בתוכן ייחודי ישנם מקרים שהתוכן זהה בעמודים מסוימים כמו מוצרים בחנויות הנמצאות בקטגוריות שונות מספר פעמים במצב כזה צריך להשתמש בתג קנוניקל בכדי לעדכן את גוגל כי העמוד לא משוכפל.

קישורים פנימיים הם חלק בלתי נפרד של אופטימיזציה על כל אתר, ישנם מקדמי אתרים רבים אשר נותנים דגש רב לקישורים חיצוניים אך מזניחים את האופטימיזציה שקישורים פנימיים היא חלק מהותי מימנה.

ישנם 2 סוגי קישורים פנימיים:

  1. קישורים מתוך העמודים – קישורי טקסט או תמונה לרוב מקשרים לעמוד אחר באתר הקישורים שמשפיעים מבחינת גוגל הכי הרבה, גוגל יודע להפריד אותם מקישורי הניווט.
  2. קישורים מתפריט הניווט – מופיעים בד”כ בכל העמודים באתר: בתפריטים, בסיידבר, ענן תגיות ופוטר ויש עוד מגוון קישורים שרק בונה האתר יכול לדעת.

איך יוצרים קישורים פנימיים טובים?

ראשית יש לעשות מחקר מילות מפתח, ומחקר מתחרים מעמיק ונכון ואיתו לעבוד בכדי ליצור סנכרון עם האסטרטגיה של האתר.

שנתחיל?

בחרו את העמוד שאתם רוצים לחזק, נבדוק ע”י site: כמה דפים מדברים באתר על תוכן העמוד שאתם רוצים לחזק,  בכל העמודים שאתם רואים כי התוכן הוא דומה או על נושא חופף לעמוד שאתם רוצים לקדם כנסו לעמודים אלו ותוציאו קישורים פנימיים לעמוד שאתם רוצים לחזק, אך זכרו לא לכולם להוציא קישור עם אותן מילות מפתח, תגוונו.

לסיכום;

מנועי החיפוש משנים את האלגוריתם שלהם כל הזמן, עדכוני גוגל משנים את פני קידום אתרים אורגני כל מספר חודשים, אבל השיטות והסיבות שנתנו כאן לא ייעלמו. אלו הן הבסיס לחוויית משתמש, תוכן איכותי, ניווט נכון ומבנה קישורים פנימיים מגוון.

זכרו: קישורים פנימיים הם בבסיס האופטימיזציה, לפעמים ע”י קישורים פנימיים נכונים אתרים מצליחים לקדם ביטויים גם ללא כל מאמץ או תוכן נוסף וחיסכון בכסף.

מעוניינים שנבדוק לכם את האתר ולהבין האם האתר בנוי נכון מבחינת קישורים פנימיים? רוצים שנקדם לכם את האתר? מוזמנים להשאיר אצלנו פרטים ונשמח לעשות בדיקה ראשונית.

מה חושבים על המאמר?

אודות החברה

חברה SearchEO הוקמה למטרה אחת ויחידה: קידום אתרים אורגני ומקצועי ביחד עם שירות איכותי ושקוף.

החברה מורכבת ממספר מקדמי אתרים מקצועיים אשר כל אחד מביא את המקצועיות בתחומו וכך כולנו גורמים לאתר שלך להיות מקודם כמו שצריך.

מאמרים אחרונים

עשו לנו לייק להיות מעודכנים

השאר פרטים להיות תמיד מעודכן