מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח

איך עושים מחקר מילות מפתח מעמיק?

כל מקדם אתרים טירון ידע לומר לכם שלפני שיוצאים לדרך במטרה לכבוש את היעד הקידומי הבא, יש צורך להצטייד בשני דברים חשובים: מילות מפתח והרבה סבלנות. מחקר מילות מפתח הוא אחד המרכיבים הבסיסיים בכל פרוייקט קידום אתרים אורגני, ועליו מושתת הקמפיין כולו. במה מדובר, מה הופך אותו לחשוב וקריטי כל כך וכיצד מבצעים מחקר מילות מפתח מעמיק?

מי אתן מילות מפתח?

בטרם ניכנס לפרטים, הסבר קצר: כשמדברים על מילות מפתח, מתכוונים למילה בודדת או צירוף מילים שסביר להניח שהקונים הפוטנציאלים שלכם יחפשו ב- Google כדי למצוא את השירות, המידע או המוצר שברשותכם.
מלבד המילים הברורות מאליהן שיש לקחת בחשבון כשבוחרים את מילות המפתח לקידום, מקדם אתרים ישים לב גם למילים "נלוות" שמציע המחקר – מילים הקשורות לאותו עולם תוכן של האתר שלכם, על מנת להגדיל את סיכויי החשיפה.

מחקר מילות מפתח עוסק בדיוק בזה: יצירת מאגר מונחים רלוונטיים לנושא המקורי, שיש לו קשר עם מילת המפתח הראשונית.

לדוגמא, אם האתר שלי עוסק במכירת ריהוט גן, מילות המפתח הנוספות שאוכל להשתמש בהם מלבד "ריהוט גן" יכולות להיות, למשל, "רהיטים לגינה" או "מערכת ישיבה לגן" – והופס! "תפרנו" שני ביטויים נוספים שיכולים להגדיל משמעותית את הסיכוי שהאתר שלכם יקודם.

מי שלא נמצא בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל – לא באמת יכול להתהדר בכך שיש לו נוכחות אינטרנטית. מבין שלל האתרים העוסקים בנושא מסוים, Google יסרוק את האתרים המוצלחים ביותר ויציג עשרה מהם, לפי סדר, בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. כיוון שכולנו רוצים להגיע לראש תוצאות החיפוש ולקבל חשיפה כמה שיותר גבוהה, יש צורך לברר מהן המילים שכדאי להתמקד בהן עבור האתר הספציפי שלכם ועבור השירות שאתם נותנים. לאיתור הזה קוראים בשפה המקצועית "מחקר מילות מפתח".

איתור מילות המפתח: השאלות שצריכות להישאל

מטרתו של מחקר מילות מפתח הוא לתת לנו אינדיקציה על המילה שבחרנו, לנווט אותנו בין שלל הביטויים שאנו יכולים להשתמש בהם ולהציע לנו מילות מפתח וביטויי מפתח נוספים. כדי לקבל אינדיקציה על המילים המועמדות לשיבוץ, יש כמה שאלות שצריכות להישאל:

מי המתחרים שלי?

אם מילת מפתח מסויימת מניבה מספר גבוה מדי של תוצאות חיפוש, אנו מבינים כי היא פופולרית מאוד. על אף שבדרך כלל להיות פופולרי זה טוב, במקרה הזה המשמעות היא שיש לכם הרבה יותר מדי מתחרים ותצטרכו לעבוד קשה מדי כדי להעפיל אל הפסגה, כשלעיתים קרובות לא באמת תצליחו "להביס" את המתחרים ולהצליח לטפס למעלה. חברת קידום אתרים תדע לבחור את המילים הטובות ביותר מחד, ולהיות יצירתית מספיק כדי למצוא ביטויי מפתח מקבילים אך לא זהים, עליהם התחרות פחות צמודה.

מה Google מנסה לומר לי?

אחד הכלים הבולטים לביצוע מחקר מילות מפתח שייך, איך לא, ל- Google. מדובר בכלי שימושי מאוד, שבנסיון לסייע למחקר, יציג בפניכם לא מעט ביטויי מפתח והצעות לביטויים נוספים בהתאם למילת המפתח הראשונית שהזנתם. כדאי לשים לב לביטויים המוצעים לכם, כיוון שמדובר בביטויים שחיפשו גולשים בסביבת המידע המיידית של המוצר או השירות שאתם מספקים.

מה גוגל אוהב או מה מתאים לי?

לפני שתתפתו לקדם את כל המילים המוצעות על ידי Google ולכלות את תקציב הפרסום שלכם לחינם, וודאו כי המילים הללו אכן רלוונטיות לנושא בו האתר שלכם עוסק וכי הן מסוגלות לנו עם שיפור יחס המרה, שמשמעותן היא שאלו מילים המכוונות לקניה מיידית באתר, ביצוע פעולה כלשהי בו והמרת הגולש מסתם עובר אורח באתרכם, ללקוח ממשי.
אם נחזור לריהוט הגן, אזי שביטוי כמו "ריהוט גן במאה ה- 19" יכול להיות מושלם כדי לפאר תוכן איכותי באתר שלכם, נניח, אבל לא באמת יסייע ללקוח פוטנציאלי להגיע אליכם, כיוון שמעטים האנשים שבאמת רוצים ריהוט גן מימי הביניים בגינה שלהם.

דוגמא נוספת לכך יכולה להיות אם השירות שאתם נותנים מתמקד באיזור ספציפי בארץ. אם ריהוט הגן שלכם מתאים רק לאקלים שיש ברמת הגולן (באופן היפותטי מאוד, כן?), אז קידום המילים "ריהוט גן בנתניה", למשל, לא יקדם אתכם לשום מקום. לעומת זאת, קידום הביטוי "ריהוט גן ברמת הגולן" יביא אליכם מספר גדול יותר של גולשים ויהיה בעל אחוזי המרה גבוהים יותר.
במילים אחרות, מקדם אתרים מקצועי לוקח בחשבון את המילים ש- Google מציע, אבל לא בכל מחיר.

מחקר מילות מפתח – כמה חיפושים יש לכל מילה?

חברת קידום אתרים אורגני תבצע מחקר מילות מפתח גם בכל הקשור לכמות החיפושים שיש לכל מילה. כפי שהזכרנו קודם, תחרותיות גדולה מדי ביחס לכמות החיפושים אומרת שתצטרכו להשקיע המון כדי להצליח לטפס במעלה ההר שנקרא גוגל. כמות חיפושים קטנה מדי משמעותה היא שהגולשים לא באמת מחפשים את הביטויים הללו.

מה בכל זאת כדאי לעשות? קידום אתרים טוב יאתר את המילים או הביטויים שמחזירים תוצאות חיפוש ממוצעות. זכרו: נפח חיפוש קטן לא יהיה משמעותי לפעולת קידום אורגני, ומילים בעלי נפח חיפוש גבוה יהיו מאתגרות לקידום ללא עזרה של מקדם אתרים מקצועי.

כמה עולה כל "קליק"?

ככל שעובר הזמן, גוגל מעלה את המחירים לכל הקלקה של גולש על המודעה שפרסמתם. הגורם העיקרי לעליית המחירים נובע מהרצון של כולם להיות במקומות הראשונים של תוצאות מנוע החיפוש, וכשהתחרות עולה – המחירים עולים בהתאם לאטרקטיביות והיוקרה של המקומות הראשונים.

ppc

קידום אתרים עוסק גם בתכנון התקציב לקמפיין. ככל שתעלו את המחיר ל"קליק" ותשלמו יותר על כל התעניינות של גולש פוטנציאלי, כך תעלו את הסיכוי שהמודעות שפרסמתם יקבלו מקום של כבוד בחיפוש. כאשר סיימנו מחקר מילות מפתל, עלינו לבחור את מילות המפתח, זהו פרמטר נוסף שעלינו לקחת בחשבון – לא רק עד כמה המילה אטרקטיבית בפני עצמה, אלא עד כמה היא אטרקטיבית ביחס להשקעה, לכמות החיפושים ולסיכוי שתקבל ממוצע חשיפה גבוה יותר בGoogle.

מהם הכלים העומדים לרשותי?

  • גוגל טרנדס
  • keywordshitter
  • keywordtool
  • majestic
  • מתכנן מילות מפתח של גוגל (המוכר ביותר)

כלים אלו עוזרים למקדם האתר בכדי להבין ולעשות מחקר מילות מפתח נכון לקידום, כדי להיות חלק מהעולם הדיגיטלי המתפתח (בקצב מסחרר!), צריך להיות מעודכן ויסודי. אם גם אתם רוצים שהאתר שלכם יקודם ב-  Google ויגיע למקומות מכובדים, חשוב לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק ורלוונטי – אחרי הכל, זהו הבסיס עליו "יושב" הקמפיין כולו.

מעוניינים שנבדוק לכם את האתר ולהבין האם אתם פועלים נכון? רוצים שנקדם לכם את האתר? מוזמנים להשאיר אצלנו פרטים ונשמח לעשות בדיקה ראשונית.

מה חושבים על המאמר?

אודות החברה

חברה SearchEO הוקמה למטרה אחת ויחידה: קידום אתרים אורגני ומקצועי ביחד עם שירות איכותי ושקוף.

החברה מורכבת ממספר מקדמי אתרים מקצועיים אשר כל אחד מביא את המקצועיות בתחומו וכך כולנו גורמים לאתר שלך להיות מקודם כמו שצריך.

מאמרים אחרונים

עשו לנו לייק להיות מעודכנים

השאר פרטים להיות תמיד מעודכן