קידום אתרים לוקאלי

קידום אתרים לוקאלי

מה הם המאפיינים הייחודיים של קידום אתרים לוקאלי?

האינטרנט הפך את העולם לכפר גלובלי אחד גדול – אבל מה עושים כשאתם צריכים למצוא מספרה בשכונה? או אינסטלטור מומלץ בעיר שלכם? לצרכים אלה, גוגל הפך למעשה לחלופה אמיתית לדפי זהב. הספר הצהוב והעבה הזה שבו אפשר היה למצוא מספרי טלפונים של אנשים ובתי עסק בעיר, זוכרים? אז היום גם זה נעשה בעזרת קידום אתרים, ובאופן ספציפי – קידום אתרים לוקאלי.

בניגוד לעבודת קידום אתרים בגוגל באופן כללי, כאשר מקדמים עסק לוקאלי, חשוב להתמקד ברמה הגיאוגרפית. במילים אחרות, אם חשמלאי בחדרה עולה ראשון בתוצאות החיפוש במילה "חשמלאי מובחר" זה לא תמיד טוב, משום שכל אדם יעדיף לעבוד באזור שלו. בביצוע קידום אתרים בעסקים קטנים, המטרה העיקרית היא להביא לנראות טובה לא רק במילות החיפוש, אלא גם במפות, אינדקסים של נותני שירותים/חנויות, דירוגים של משתמשים ועוד.

כמו כן, בכל מקום יש את המאפיינים הייחודיים של השוק, לכן קידום אתרים אורגני בתחום זה הוא אישי מאוד. למשל בארה״ב, האתר YELP מהווה אוטוריטה משמעותית לבחירה בעסקים לוקאליים. בארץ יש את ZAP שמהווה פלטפורמה חשובה במסגרת קידום אתרים לוקאלי. כמו כן, גם כאן ניתן לפנות לאפשרויות של קידום ממומן שיוצר תגובה מיידית ומביא תנועה – אך דרושה הקפדה על הגדרה נכונה של קהל יעד ופרמטרים נוספים המשפיעים על הכדאיות של הקידום.

קידום אתרים אורגני במסגרת קידום עסק מקומי

בעבור קידום עסק נדרש לבצע קידום בגוגל ברמה גבוהה בסביבה הלוקאלית, כדאי להתמקד במספר פעילויות:

  • רישום העסק בגוגל על פי ההנחיות
  • הוספה של בית העסק למפה של WAZE
  • הוספה לאתרי אינדקסים ידועים ואוטוריטריים בתחום
  • ניהול עמוד פייסבוק עם דירוג גבוה
  • היכן שרלוונטי – ניהול מוצרים באתר ZAP (למרות שלרוב מדובר בפריסה כלל-ארצית עם אפשרות משלוחים)
  • סימוני schema markup – תגיות מיוחדות נוספות המיועדות להעברת מידע לוקאלי למנוע החיפוש אליכם. זהו קלף סודי של קידום אורגני ברמה הלוקאלית.

שיטות נוספות של קידום אתרים אורגני לא תמיד יעבדו בצורה טובה ברמה הלוקאלית. למשל, בניית קישורים רלוונטית אך ורק אם יש אתרים המוגדרים עצמם כלוקאליים (למשל – אתרי חדשות מקומיים), אך פעמים רבות מדובר במספר אתרים מוגבל, מעין שלוחה של הפרסום בכלי התקשורת המודפסים.

קידום אתרים לוקאלי

יתרונות של קידום ממומן ברמה הלוקאלית

מלבד הצעדים המתוארים כאן, ניתן לעשות קידום ממומן בהתאם לתנאים הרגילים, תוך הגדרה ספציפית של האזור הגיאוגרפי. זה מאפשר טרגטינג ברמה טובה, ולצד רישום נכון של מילות חיפוש, תיאור בית עסק והזנה של כל הפרטים לממשק של גוגל – ניתן לראות תוצאות יחסית מהר. כמו כן, בזכות צמצום קהל היעד והגדרה נכונה של קמפיין קידום ממומן, אפשר גם לקבל לידים איכותיים ומדויקים במחירים יחסית נמוכים פר ליד. אך איכות התוצאות תלויה כמובן גם ברמת התחרות. כך או כך, האיזון תלוי מאוד במיומנות של הגורם המבצע קידום אתרים בגוגל.

טיפים נוספים עבור קידום אתרים לוקאלי מוצלח ומתמשך

כפי שניתן לראות, קידום אתרים לוקאלי הוא גם דומה וגם שונה מקידום "גלובלי", ולכן יש לדעת מתי כדאי להשתמש בפרקטיקות כלליות, ומתי להתמקד בכלים הלוקאליים בלבד. קידום אתרים לוקאלי דורש התמדה. אתר אינטרנט בעל דירוג טוב, שעבר אופטימיזציה על פי כל הכללים הבסיסיים והמעמיקים של גוגל הוא ערך בפני עצמו מעבר לתועלת שהוא מביא לבעלי העסק באופן מיידי. זאת, לצד היכולת לבנות קהילה סביב עמודי הרשתות החברתיות של בית העסק מאפשר להתאים את הפעילות לדינמיקה שאנו רואים בעולם הווירטואלי כיום.

מעוניינים שנבדוק לכם את האתר ולהבין האם אתם פועלים נכון? רוצים שנקדם לכם את האתר? מוזמנים להשאיר אצלנו פרטים ונשמח לעשות בדיקה ראשונית.

מה חושבים על המאמר?

אודות החברה

חברה SearchEO הוקמה למטרה אחת ויחידה: קידום אתרים אורגני ומקצועי ביחד עם שירות איכותי ושקוף.

החברה מורכבת ממספר מקדמי אתרים מקצועיים אשר כל אחד מביא את המקצועיות בתחומו וכך כולנו גורמים לאתר שלך להיות מקודם כמו שצריך.

מאמרים אחרונים

עשו לנו לייק להיות מעודכנים

השאר פרטים להיות תמיד מעודכן