בניית אתר

בניית אתר

מאת מומחי אתר www.expert.co.il

אתר אינטרנט הפך לנכס חובה עבור כל עסק, קטן כגדול, בכל תחום עיסוק ובכל מקום. עם זאת, בנייתו של אתר אינטרנט אינה עניין של מה בכך ומחייבת תכנון מקדים ובנייה מחושבת ומקצועית, על מנת שקיומו של האתר יהיה אפקטיבי ופרודוקטיבי לבעל העסק ואכן ישיג את מטרותיו.

בניית אתר הפכה בשנים האחרונות לפעולה פשוטה, הנגישה לכל המעוניינים בכך ומתאפשרת הן בעזרת חברות ייעודיות או בוני אתרים פרטיים והן באופן עצמאי, באמצעות פלטפורמות ייעודיות המאפשרות את בניית האתר ללא כל ניסיון או ידע קודמים. הטכנולוגיה העכשווית מאפשרת כאמור לכל אחד ליהנות מאתר אינטרנט ומנוכחות ברשת, אך מכיוון שכיום הנוכחות ברשת הינה נחלת הכלל, היא אינה מספקת בפני עצמה. לכן, נדרשות פעולות נוספות על מנת ליצור בולטות לאתר על פני מתחריו, להבטיח שהאתר ימלא את תפקידו בהצלחה ושניתן יהיה להפיק ממנו את מירב התועלת עבור העסק.

להלן מספר כללים חשובים אותם יש לקיים טרם בניית האתר ובמהלך בנייתו:

  • אפיון אתר – אפיון אתר הינה פעולה נדרשת על מנת ליצור אתר המותאם לעסק, לפעילותו ולמטרותיו. תהליך אפיון האתר כולל מספר הגדרות עיקריות: מטרת האתר (אינפורמטיבי, מכירתי, תדמיתי, אתר תוכן, את מסחרי וכו'), הגדרת קהל היעד והתאמת התוכן אליו, עיצוב האתר, בחירת הכלים והפונקציות בהם יעשה שימוש באתר ומאפיינים שיווקיים (משפך המכירות, הנעה לפעולה, מילות המפתח לקידום לשימוש בתגיות, קישורים, מערכת ניהול תוכן, הכנסת קודי מעקב של גוגל אנליטיקס וכו').
  • רספונסיביות – כיום, עם ההתפתחות הטכנולוגית, קיים מגוון עצום של מכשירים דיגיטליים, בגדלים שונים וברזולוציות שונות. טרם בניית האתר יש לוודא כי יותאם לכלל המכשירים.
  • תוכן – תוכן האתר הוא מה שבסופו של דבר מושך את הגולש לאתר, גורם לו להישאר באתר ולעבור בין דפיו ובסופו של דבר מניע אותו לפעולה הרצויה. כמו כן, לתוכן תפקיד חשוב בפעילות קידום האתר.
  • חווית משתמש – זוהי החוויה שמקבל הגולש במהלך שהייתו באתר ומהשימוש בו. לחוויה, המורכבת מהשילוב של נראות האתר, התוכן, הפונקציונאליות, מהירות האתר, התאמתו לגולש ומהתחושות שכל אלו יוצרים אצלו, ישנו ערך רב לאיכותו של האתר. חברות לבניית אתרים כמו Fullpower או Activenet למשל יודעות להתאים חוויית משתמש חיובית שתשפיע על שביעות רצון הגולש, על זמן שהייתו באתר ועל הנעתו לפעולה.
  • קידום אתרים – קידום האתר הינה אחת הפעולות החיוניות ביותר לאתרים בימינו. פעילות זו נועדה ליצור בולטות לאתר בפני לקוחות פוטנציאליים ומתעניינים ולהציג אותו במיקום גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל. ישנן שיטות ודרכים רבות לקידום אתרים כאשר רובן נחלקות לשני סוגי קידום עיקריים: קידום אורגני (SEO) וקידום ממומן.

הקידום האורגני הינו שיטת קידום הדורשת פעילות מתמשכת ורציפה, תוך הסתכלות לטווח הארוך, ומבוססת על תוכן איכותי ועמידה בדרישות ובקריטריונים הידועים כ"אהודים" על ידי מנוע החיפוש של גוגל. שיטת הקידום ממומן לעומת זאת, מבוסס על תשלום לטובת יצירת חשיפה נקודתית וממוקדת לקהל הפוטנציאלי. את פעילות הקידום האורגני יש להתחיל כבר משלב בניית האתר ולבצע הכנה מבחינת האפיון, המבנה, הקוד והתוכן של האתר.

  • ממשק ניהול – באמצעות ממשק הניהול יכול בעל האתר לעדכן את האתר ואת תכניו בכל עת. כאשר בעל האתר מעוניין כי יכולת זו תהיה בידיו, עליו להקים את האתר באמצעות פלטפורמה שתהיה עבורו אינטואיטיבית, קלה ופשוטה לתפעול. לחלופין, ניתן לבקש ממפתח האתר שיכלול מערכת לניהול תוכן, אשר תאפשר לבעל האתר לבצע בו עדכונים כרצונו, ללא תלות במפתח.
  • ניהול דיגיטל ותחזוקת האתר – לאחר הקמתו של האתר, על בעליו להמשיך ולתחזק אותו באופן שוטף. עדכון תוכן, עדכון מבצעים, בחינת פעילות הגולשים וביצוע פעילות קידום אינטרנטית הינן רק חלק מפעולות החובה שעל בעל האתר לבצע. עסקים רבים נוהגים להיעזר בשירותיהם של מנהלי דיגיטל (כעצמאיים או כשכירים), הממונים על תחום זה ואחראיים לניהול הפעילות האינטרנטית הכל כך חיונית לעסקים, בעידן הדיגיטל של ימינו.

בניית אתר בפני עצמה אינה מספיקה אם כך לשם יצירת נוכחות ברשת, ובעידן בו כולם נוכחים במרחב הוירטואלי, ישנו צורך בהשקעה קבועה של זמן ומשאבים בהפיכתו של האתר לאיכותי, בולט ואטרקטיבי עבור הגולשים ופרודוקטיבי עבור העסק.

מה חושבים על המאמר?

אודות החברה

חברה SearchEO הוקמה למטרה אחת ויחידה: קידום אתרים אורגני ומקצועי ביחד עם שירות איכותי ושקוף.

החברה מורכבת ממספר מקדמי אתרים מקצועיים אשר כל אחד מביא את המקצועיות בתחומו וכך כולנו גורמים לאתר שלך להיות מקודם כמו שצריך.

מאמרים אחרונים

עשו לנו לייק להיות מעודכנים

השאר פרטים להיות תמיד מעודכן