מעבר מ-http ל-https

HTTPS

לפני שנתחיל לתאר את כל הדקויות של העברת עמוד מ-http ל-https במסגרת קידום אתרים, נביא לכם פריט טריוויה מעניין: 50% מכלל העמודים שנמצאים במקום הראשון בתוצאות החיפוש הם עמודי https – ועד סוף 2017 אחוז זה יעלה על ל-70%. עכשיו, כשתפסנו את תשומת לבכם, נעבור למידע ספציפי שצריך לדעת על קידום אורגני משודרג על פי הכללים של 2017.

מה זה http, https ומהו ההבדל המהותי בניהם?

כל כתובת אינטרנט מתחילה ב-http. אך מה בין זה לבין קידום אתרים בגוגל? משמעות צירוף האותיות הזה הוא – Hyper Text Transfer Protocol: פרוטוקול העברת טקסט היפראקטיבי. תוספת ה-S משמעותה Secured, כלומר שמדובר בפרוטוקול בטיחותי יותר, שלא מאפשר מעבר של המידע לצד ג’,

מעלה את הבטיחות של האתר וכו’. בהתחשב בעובדה שאתרים רבים כיום הם גם חנויות מקוונות והגולשים משאירים מידע שונה בכל אתר ואתר, אתר בטיחותי יותר משמעו אתר טוב יותר מנקודת המבט של גוגל, על כל המשתמע מכך בתחום קידום אתרים בגוגל.

ממה הכול התחיל?

סיפור האהבה הגדול בין קידום אתרים לבין נושא ה-https החל בשנת 2014, כאשר גוגל הכריזו לראשונה שהם יתנו העדפה לאתרי https בדירוג. כל העוסקים במלאכה מיהרו לקחת זאת לתשומת לבם, משום שבאותו זמן היה זה מקרה נדיר, שגוגל חושף פרמטר ספציפי מהאלגוריתם שלו המכריע את דירוג העמודים וכבר באותה שנה החלה נדידה של עמודי http ל-https.

כל חברה לקידום אתרים לקחה את המידע החדש לתשומת לבה ותוך 3 שנים הגענו לנתונים שבהם התחלנו מדריך זה. כאשר מדובר על קידום אתרים אורגני, כל פעולה אופטימיזציה של האתר הופכת לטיפה נוספת שעשויה להטות את כף המאזניים של גוגל לטובתכם.

כיצד ניתן להיעזר במעבר ל-https כיום

כיום כמעט כל הליך קידום אתרים אורגני כולל בתוכו העברה של אתר ל-http ויש לכך מספר יתרונות שניתן לנצל לטובת קידום אתרים אורגני:

  • יותר תנועה מהפניות
  • מקפיץ את הדירוג – פעולה חשובה כחלק ממערך קידום אתרים בגוגל
  • בטיחות מידע – תורם למהימנות האתר, בין אם מדובר בחנויות או פורטלים עם דיונים.

ssl

איך עושים מעבר מ-http ל-https בצורה נכונה בהקשר של קידום אתרים?

אך לא הכול ורוד בתחום זה, וכאשר חברת קידום אתרים או מומחה שפועל לבד מחליטים על הצעד הזה, יש לקחת בחשבון כמה בעיות שעשויות לגרום לנזק בתהליך המעבר. יש להיות מודעים אליהם מראש, בגלל שבנושא קידום אתרים בגוגל, כל יום שבמהלכו אחת הבעיות האלה תתקיים יפגע בדירוג שלכם.

  • העברות 301 – העברה מ-http ל-https יוצרת למעשה עמודים חדשים. כדי שכל העמודים ימשיכו לתפקד וישמרו על הדירוג שלהם עד כה, יש לעשות העברה בשיטת פקודה 301 לכל עמוד ועמוד.
  • בעיית מהירות – כל מומחה בתחום קידום אתרים אורגני יודע שגם מהירות טעינה של עמוד משפיעה על הדירוג שלו. המנגנון של פרוטוקול בטיחותי הינו מורכב יותר ולכן לוקח לו יותר זמן להיטען, ולכן יידרש כאן שיתוף פעולה בין חברה לקידום אתרים למפתח הווב על מנת להגיע למאזן תקין.
  • עלויות – רכישת תקן SSL עולה כ-100-200$ מדי שנה ויש לקחת זאת בחשבון בעת חישוב התקציבים.

מעבר ל-https בראייה לעתיד

במרוצת השנים הפכנו לפעילים יותר ויותר באינטרנט, לכל אדם יש עולם ולמלואו שהוא יצר אונליין באתרים השונים, ולכן החשיבות של בטיחות מידע עולה מדי שנה. סביר להניח שבעתיד יפותחו פרוטוקולים אפילו מורכבים ובטיחותיים יותר, אך נכון לעכשיו – מעבר ל-https זה הדבר הנכון לעשות גם ברמה הבטיחותית, וגם לשם קידום.

מעוניינים שנבדוק לכם את האתר ולהבין האם אתם פועלים נכון? רוצים יותר תנועה ע״י מעבר ל HTTPS? רוצים שנקדם לכם את האתר? מוזמנים להשאיר אצלנו פרטים ונשמח לעשות בדיקה ראשונית ללא עלות.

מה חושבים על המאמר?

אודות החברה

חברה SearchEO הוקמה למטרה אחת ויחידה: קידום אתרים אורגני ומקצועי ביחד עם שירות איכותי ושקוף.

החברה מורכבת ממספר מקדמי אתרים מקצועיים אשר כל אחד מביא את המקצועיות בתחומו וכך כולנו גורמים לאתר שלך להיות מקודם כמו שצריך.

מאמרים אחרונים

עשו לנו לייק להיות מעודכנים

השאר פרטים להיות תמיד מעודכן